Klachtenreglement
De praktijk is aangesloten bij het klachtenreglement van het KNGF (Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie).
De fysiotherapeuten proberen hun vak zo goed en vakbekwaam mogelijk uitvoeren. Toch kan het zijn dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval verzoeken wij u vriendelijk dit zo snel mogelijk met ons te bespreken. Komt u er toch niet uit, dan kunt u de volgende stappen ondernemen:
Een gesprek: bespreek uw probleem met degene die u heeft behandeld. Vindt u dit moeilijk? Dan kunt u een vriend(in) of familielid meenemen.
Bemiddeling: U kunt een bemiddelingsgesprek aanvragen. Dit kan bij het KNGF.
Advies: U kunt informatie krijgen bij het IKG (Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg). Of bij het LIP (Landelijk Informatiepunt voor Patiënten). Beide bureau’s kunnen u adviseren hoe u het beste uw klacht kenbaar kunt maken.
Klachtenprocedure: Levert een gesprek niet het gewenste resultaat? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. Of u kunt iemand machtigen namens u een klacht in te dienen. Een onafhankelijke commissie behandelt uw klacht. Stuur uw brief naar één van de volgende instanties:
De klachtencommissie van het KNGF
De Commissie van Toezicht van het KNGF
Het Regionaal Tuchtcollege van de overheid